1476 Inspirasjonssamling
Mål:
Gi de voksne i 4H-klubbene en bedre start på året og opplæring/faglig påfyll i hva det vil si å være klubbrådgiver i 4H. Gi klubbrådgivere inspirasjon til videre innsats i 4H. Øke klubbrådgivernes kompetanse tilknyttet veiledning av 4H-klubber og vise flere muligheter til aktiviteter og samarbeidsformer.
Målgruppe:
Klubbrådgivere og andre voksne i 4H.
Studieplanen kan knyttes opp mot følgende mål i Voksenopplæringsloven
- Å bidra til å vedlikeholde og styrke demokratiet og legge grunnlag for bærekraftig utvikling ved å engasjere og utvikle aktive medborgere.
- Å bekjempe utstøting og bidra til inkludering.
- Å bidra til motivasjon og tilgang til kunnskap og kompetanse for alle og slik møte behov i et samfunn og arbeidsliv i stadig endring.
- Å styrke kulturelt mangfold og øke deltagelse i kulturlivet.
Antall deltakere:
Studieplanen er utarbeidet for 5 til 40 deltakere. Det vil ikke utbetales tilskudd til dette kurset dersom færre enn 3 deltakere fullfører kurset.
1. samling
Timer med lærer: 4
Timer uten lærer: 1
Tema:
4H Matskule
Stikkord:
Info om matskuleprosjektet, tankene og idealismen bak det heile.
Korleis organisere matskule.
Praktisk del.
Arbeidsform og gjennomføring:
Forelesning, teori og praktisk gjennomføring til seinare eget bruk.
Problemstillinger:
Korleis kan vi formidle matglede til barn og unge?
Korleis kan vi øke bevisstheita rundt kor maten vår kjem fra og kva som er i den?
Korleis lære å lage mat med og utan oppskrift?
2. samling
Timer med lærer: 3
Tema:
4H og samarbeidspartnarar
Stikkord:
Foredrag om samarbeidet til 4H og Forbundet Kysten og korleis det har fungert i Bodø. Tips om korleis ein kan bygge opp samarbeid og korleis ein må tenke heilhet for å få det til. Praktisk uteaktivitet som passar i både 4H og Forbundet Kysten.
Arbeidsform og gjennomføring:
Foredrag og praktisk del med uteaktivitetar
Problemstillinger:
Korleis få til gote samarbeid med andre i forbindelse med egne klubbar?
Korleis kan vi bidra til andre sitt fellesskap og korleis kan vi nyte godt av andre sin kunnskap?
3. samling
Timer med lærer: 2
Tema:
Utfordringar i 4H klubben
Stikkord:
Vi skal sjå på konkrete (anonyme) eksempel på utfordringar som kan oppstå i frivillige lag og klubbar. Dette blir ein arena for deling av idear og konkrete løysningar på ulike problem.
Arbeidsform og gjennomføring:
Gruppearbeid med veiledar
Problemstillinger:
Korleis tilrettelegge for vanskeligstilt medlem?
Korleis kan vi endre tidsfristkulturen?
Korleis formidle "riktige" haldningar i forhold til det vi held på med?
4. samling
Timer med lærer: 2
Tema:
Positive erfaringar i klubbane
Stikkord:
Alle har vi positive opplevelsar i klubbane. Denne delen skal vere ein arena for å dele av dei positive erfaringane som er direkte resultat av gjennomførte tiltak.
Arbeidsform og gjennomføring:
Gruppearbeid med veiledar
Problemstillinger:
Korleis gjere negativt til positivt?
Korleis utnytte dei menneskelige ressursane vi har?
Litteratur/materiell for deltakerne:
4H Matskule si nettside 4H Norge si heimeside/medlemssidene
Krav til lærer/instruktør:
Spesialkompetanse innanfor dei ulike områda
Aktuell litteratur til støtte for lærer/instruktør:
4H Matskule si nettside 4H Norge si heimeside/medlemssidene
Opplegg for evaluering:
Eget evalueringsskjema