1640 Hageplanlegging
Mål:
Få ei innføring i oppbygging av hage, utforming, planteval og jordartar. Kursdeltakarane skal lage sin eigen hageplan.
Målgruppe:
Nybegynnarar i hagen.
Studieplanen kan knyttes opp mot følgende mål i Voksenopplæringsloven
- Å styrke kulturelt mangfold og øke deltagelse i kulturlivet.
- Å være en selvstendig arena for læring og et supplement til offentlige utdanningstilbud for voksne.
Antall deltakere:
Studieplanen er utarbeidet for 5 til 15 deltakere. Det vil ikke utbetales tilskudd til dette kurset dersom færre enn 3 deltakere fullfører kurset.
Eventuelle merknader:
Arbeid med plan for eigen hage er hovudtema. Praktisk arbeid m/eigne planar.
1. samling
Timer med lærer: 4
Tema:
1. Planlegging og utforming av hagen. 2. Hagens funksjoner. 3. Ulike stilar. 4. Planskisser – teori og praktisk arbeid .
Stikkord:
1. Form, farge, strukturer, høgder, plantefelt.
2. Kjøkkenhage, frukthage, kompost, staudebed, vintergrønt, inngangsparti, plen, leikeareal, terrasse, vinterhage, lysthus.
3. Romantisk, tradisjonell, moderne, minimalistisk, cottage garden, japansk.
4. Dagens situasjon, oppmåling, kart, målestokk, symbolbruk, registrering.
Arbeidsform og gjennomføring:
Forelesning, gruppearbeid, veiledning. Eigenaktivitet, anledning til å stille spørsmål underveis.
Problemstillinger:
Kva vil eg behalda i hagen? Kva vil eg bruka hagen til? Grovskisse eller detaljert plan?
2. samling
Timer med lærer: 3
Tema:
1. Jord. 2. Planskisser/Idéutvikling av eigen hage .
Stikkord:
1. Jordsmonn, jordart, jordstruktur, livet i jorda.
2. Utarbeide den nye planen. Funksjoner, utforming.
Arbeidsform og gjennomføring:
Forelesning, gruppearbeid, veiledning. Eigenaktivitet, anledning til å stille spørsmål underveis.
Problemstillinger:
Er jordsmonnet i min hage godt nok? Korleis opparbeide betre jordsmonn?
3. samling
Timer med lærer: 3
Tema:
1. Planteval og plantebruk. 2. Arbeide med planskisse – planteplan
Stikkord:
Buskar, tre, stauder – ulike krav til jord og lys, vindtoleranse. Plantekomposisjon. Farger, nytte/pryd.
Arbeidsform og gjennomføring:
Forelesning, gruppearbeid, veiledning. Eigenaktivitet, anledning til å stille spørsmål underveis.
Problemstillinger:
Kva planter passar i min hage, og kvar er det beste å plassere dei? Nytte- eller prydvekster?
4. samling
Timer med lærer: 5
Tema:
1. Besøk i nokre av kursdeltakarane sine hagar. 2. Gjennomgang av planskissene 3. Utveksling av erfaringar
Stikkord:
Introduksjon av hageeigaren sin hage, samtale og utveksling av erfaring og kunnskap.
Arbeidsform og gjennomføring:
Diskusjon og erfaringsutveksling.
Problemstillinger:
Vil hageplanen vere til hjelp i åra framover? Vil plantevalet visa seg å vere rett?
Litteratur/materiell for deltakerne:
Guy Barter: Den store hageboken-planlegging, planting og stell. (Cappelen Damm 2011)
Hageselskapets staudebok eller staudehefte.
Jane Schul: Hvilke plante hvor - planteguiden for hagen (Cappelen Damm 2010)
Avtale med bibliotek om hagelitteratur.
Krav til lærer/instruktør:
Gartner.
Aktuell litteratur til støtte for lærer/instruktør:
Som over i tillegg til Hageselskapet sortsliste
Trær i Norge og Europa
Lag hageanlegg
Opplegg for evaluering:
Studieforbundet sitt evalueringsskjema.