333 Fylkesstyreopplæringen Oppstyr modul 1-2-3
Mål, læringsmål
- Klargjere styret sine rammer og ansvar
- Bli betre kjent med kvarandre. Avklare forventningar, kva styremedlemene ønskjer å bidra med og motivasjon.
- Bli kjent med og få tilgang til rutinar, arbeidsmetodar og verktøy.
Målgruppe og forkunnskaper
Målgruppe: Tillitsvalde i fylkesstyret
Forkunnskaper: Erfaring med organisasjonsarbeid lokalt
Kursinnhold
Modul 1: Rammer og ansvar i styret
- Føremålet til organisasjonen.
- Organisasjonskart / administrasjonskart.
- Kva rammer har vi? Vedtekter, planar mm.
- Juridiske ting.
- Kva står i vedtektene om fylkesstyret?
- Ulike ansvarsområde i styret
- Dei tilsette og deira rammer
- 4H-kontoret
- Spørsmål til diskusjon som gjeld styret og deira ansvar
Innhaldet må tilpassast kva organisasjon det gjeld og ta høgde for eventuelle forskjellar frå fylke til fylke.
Modul 2: Teambygging / bli kjent
- Bli kjent leik
- Gå gjennom skjema om forventningar og motivasjon. Kvar og ein presenterer sitt skjema.
- Samtale om korleis vi kan jobbe i lag som eit team.
Leiar i fylkesstyret bør leie gjennomgangen av forventningar og motivasjon, og samtalen om korleis jobbe i lag som eit team. Dette er for å tydeleggjere leiarrolla og for at styret skal få legge premissane for dialogen.
Skjema frå styremedlemene blir levert inn til fylkesleiar etter økta.
Modul 3: Komme i gang
Kort innføring og tilgang til verktøy organisasjonen nyttar:
- Medlemsregisteret
- Kvifor er dette eit nyttig verktøy?
- Kor kan ein finne brukarrettleiingar?
- Korleis loggar eg inn?
- Fildelingsteneste(r)
- Kva tenester har vi?
- Korleis bruke tenesta?
- Korleis loggar eg inn?
- Plattform for kommunikasjon mellom møta
- Kva plattformer skal vi nytte til kva?
- Kva er viktig å fortelje dei andre i styret?
- Kva kan ein spørje om?
Sakliste - Vedtak – Oppfølging/Gjennomføring
• Kven har ansvar for kva?
Dekking av reise/overnatting/utlegg
• Korleis fylle ut skjema?
• Kva reglar gjeld?
• Kvifor viktig å skrive rekning snarleg etter gjennomføring?
Informasjonskanalar, internt:
• Kva kanalar får vi intern informasjon frå?
• Kva kanalar bruker vi for å informere til «våre»?
Informasjonskanalar, eksternt:
• Kva kanalar er relevant å hente informasjon frå?
• Kva kanalar nyttar vi for å synleggjere oss?
Arbeidsmåte
- Veiledning med instruktør/lærer
- Instruksjon med lærer
- Forelesning
- Gruppearbeid
- Diskusjon
- Demonstrasjon
- Samtidig elektronisk kommunikasjon
Lenker til eksempler på kursprogram
Krav til lærer/instruktør
Må kjenne arbeidet til det aktuelle fylkeslaget, samt kjenne til verktøyene som blir brukt.
Læringsressurser
Egen organisasjon
Eventuelle merknader
Fylkesstyreopplæringa (Oppstyr) består totalt av 9 moduler. Opplegget er utvikla av 4H i samarbeid med UngVest.
Studieplanen kan knyttes opp mot følgende mål i voksenopplæringsloven
- Å bidra til å vedlikeholde og styrke demokratiet og legge grunnlag for bærekraftig utvikling ved å engasjere og utvikle aktive medborgere.
- Å gjøre det mulig for mennesker å påvirke egen livssituasjon.
- Å bekjempe utstøting og bidra til inkludering.
- Å bidra til motivasjon og tilgang til kunnskap og kompetanse for alle og slik møte behov i et samfunn og arbeidsliv i stadig endring.
- Å styrke kulturelt mangfold og øke deltagelse i kulturlivet.
- Å være en selvstendig arena for læring og et supplement til offentlige utdanningstilbud for voksne.