1588 Leiar i friluft
Læringsmål
- Bli ein tryggare leiar i friluft.
- Lære om kva verktøy, kunnskap og refleksjonar treng du som leiar born og unge i friluft.
Målgruppe og ev. krav til forkunnskaper
Vaksne og ungdom over 15 år som har eller ynskjer å ta lederskap i nær-friluftsliv
Innhold
1. samling
TmL: 3
Tema:
Bli ein tryggare leiar: Kva kan me forhindre?
Stikkord:
Kunnskap og refleksjonar rundt leiarrolla når ein tek med seg born og unge på småturar og enkelt friluftsliv. Forankring til eigne erfaringar og kva behov deltakaren opplever i eigen kvardag.
Arbeidsform og gjennomføring:
Idemyldring om forventningane til kurset, gjennomgang av heftet leiar i friluft utarbeidd av 4H Norge, diskusjonsoppgåve
Problemstillinger:
Kva utfordringar møter me i nær-friluftlivet? ROS-analyse: Kva verktøy kan ein utarbeide til bruk i forkant av aktivitetar for å redusere risiko: utan at det vert ubrukelege i praksis? ROS analyse
Kva nivå av kunnskap, ferdigheter og forberedelser skal ein ha for å ta ansvaret for ein tur? Kva forventar foreldre som sender borna sine med oss på tur?
2. samling
TmL: 2
Tema:
Utemåltidet og fysisk aktivitet
Stikkord:
- Korleis kan ein lage sunn mat frå bunnen av på naturmøteplassen
- Mat og aktivitet heng saman: organisering av uteleikar
Arbeidsform og gjennomføring:
Praktisk økt med frivillig gruppeinndeling etter interesse
Problemstillinger:
- Å lage mat frå bunnen av tek mykje tid. Eller gjer det det? Og er det eit problem-eigentlig? Utemat som aktivitet i seg sjølv. Dyrking på leirplassen.
- Korleis setje i gong ein uteleik utan mykje utstyr tilgjengeleg
3. samling
TmL: 3
Tema:
Praktisk førstehjelp, bearbeiding etter uhell.
Stikkord:
- Samarbeid med røde kors: Kva utfordringar kan me møte med born i nær-friluftsliv?
- Kva er typisk tilgjengeleg utstyr på ein tur og kva bør du ha med deg: ta i bruk det du har rundt deg når uhellet er ute. Blødende skader, øyeskade, spjelking, brannskade, når og hvordan bruke 113, skjerme dei andre borna i gruppa, korleis snakke om uhellet med borna og korleis bruke dine hjelpere til å få bearbeidd hendelsen sjølv.
Arbeidsform og gjennomføring:
Case: Får utfordringar og utstyr, prøve sjølv.
Problemstillinger:
- Me ser igjen på problemstillingane, no frå ein meir praktisk vinkling: Kva utfordringar møter me i nær-friluftlivet? Forslag til løysingar.
- Kor mykje hjelp er det i eit førstehjelpskrin? Kva bør me ha med oss, både i skrinet og av kunnskapar? Etterarbeid etter eit uhell.
Læringsressurser (utstyr, bøker, filmer, lenker etc.)
For deltakerne:
- Vert utarbeidd lokalt frå 4H Norge
For lærer/instruktør:
- Div materiell frå 4H Norge
Organisering og arbeidsmåter
Se innhold.
Krav til lærer/instruktør
Godkjent av fylkeskontoret
Avsluttende prøve/eksamen
Møte i styringsgruppa dagen etter kurset
Studieplanen kan knyttes opp mot følgende mål i voksenopplæringsloven
- Å gjøre det mulig for mennesker å påvirke egen livssituasjon.