1640 Hageplanlegging
Læringsmål
Få ei innføring i oppbygging av hage, utforming, planteval og jordartar. Kursdeltakarane skal lage sin eigen hageplan.
Målgruppe og ev. krav til forkunnskaper
Nybegynnarar i hagen.
Innhold
1. samling
TmL: 4
Tema:
- Planlegging og utforming av hagen.
- Hagens funksjoner.
- Ulike stilar.
- Planskisser – teori og praktisk arbeid .
Stikkord:
- Form, farge, strukturer, høgder, plantefelt.
- Kjøkkenhage, frukthage, kompost, staudebed, vintergrønt, inngangsparti, plen, leikeareal, terrasse, vinterhage, lysthus.
- Romantisk, tradisjonell, moderne, minimalistisk, cottage garden, japansk.
- Dagens situasjon, oppmåling, kart, målestokk, symbolbruk, registrering.
Arbeidsform og gjennomføring:
Forelesning, gruppearbeid, veiledning. Eigenaktivitet, anledning til å stille spørsmål underveis.
Problemstillinger:
- Kva vil eg behalda i hagen?
- Kva vil eg bruka hagen til?
- Grovskisse eller detaljert plan?
2. samling
TmL: 3
Tema:
- Jord.
- Planskisser/Idéutvikling av eigen hage .
Stikkord:
- Jordsmonn, jordart, jordstruktur, livet i jorda.
- Utarbeide den nye planen. Funksjoner, utforming.
Arbeidsform og gjennomføring:
Forelesning, gruppearbeid, veiledning. Eigenaktivitet, anledning til å stille spørsmål underveis.
Problemstillinger:
- Er jordsmonnet i min hage godt nok?
- Korleis opparbeide betre jordsmonn?
3. samling
TmL: 3
Tema:
- Planteval og plantebruk.
- Arbeide med planskisse – planteplan
Stikkord:
- Buskar, tre, stauder – ulike krav til jord og lys, vindtoleranse.
- Plantekomposisjon.
- Farger, nytte/pryd.
Arbeidsform og gjennomføring:
Forelesning, gruppearbeid, veiledning. Eigenaktivitet, anledning til å stille spørsmål underveis.
Problemstillinger:
- Kva planter passar i min hage, og kvar er det beste å plassere dei?
- Nytte- eller prydvekster?
4. samling
TmL: 5
Tema:
- Besøk i nokre av kursdeltakarane sine hagar.
- Gjennomgang av planskissene
- Utveksling av erfaringar
Stikkord:
- Introduksjon av hageeigaren sin hage, samtale og utveksling av erfaring og kunnskap.
Arbeidsform og gjennomføring:
Diskusjon og erfaringsutveksling.
Problemstillinger:
- Vil hageplanen vere til hjelp i åra framover?
- Vil plantevalet visa seg å vere rett?
Læringsressurser (utstyr, bøker, filmer, lenker etc.)
For deltakerne:
- Guy Barter: Den store hageboken-planlegging, planting og stell. (Cappelen Damm 2011)
- Hageselskapets staudebok eller staudehefte.
- Jane Schul: Hvilke plante hvor - planteguiden for hagen (Cappelen Damm 2010)\ Avtale med bibliotek om hagelitteratur.
For lærer/instruktør:
- Som over i tillegg til Hageselskapet sortsliste
- Trær i Norge og Europa
- Lag hageanlegg
Organisering og arbeidsmåter
Se innhold.
Krav til lærer/instruktør
Gartner.
Utfyllende opplysninger
Arbeid med plan for eigen hage er hovudtema. Praktisk arbeid m/eigne planar.
Studieplanen kan knyttes opp mot følgende mål i voksenopplæringsloven
- Å styrke kulturelt mangfold og bevare kulturarven gjennom læring.