1709 Arbeid med tre
Læringsmål
- Lære deltakarane om korleis trematrerialane ser ut, etter at dei er skorne ut av tømmerstokken på saga.
- Lære om korleis borda ser ut, før og etter tørking.
- Lære om kva for ei side av bordet som bør vere inn eller ut, ut frå det som skal lagast.
- Vise og ha respekt for alt utstyret i sløydsalen.
- Bli kjent med å bruke handsag, høvel, pussepapir av ulik grovheit, drill, tommestokk, vinkeljarn, svipenn m.m.
Målgruppe og ev. krav til forkunnskaper
4H-medlemmer og andre interesserte, frå 12 år.
Innhold
1. samling
TmL: 2
TuL: 2
Tema:
Fellessamling og introduksjon av kurset.
Stikkord:
- Bli kjent med deltakarane, instruktør og utstyr i sløydsalen.
- Kva som skal lagast?
Arbeidsform og gjennomføring:
- Planlegging og diskusjon.
Problemstillinger:
- Kva trengs av utstyr?
- Kven som kan bruke utstyret?
- Det er kun instruktøren som kan bruke bandsaga.
2. samling
TmL: 5
TuL: 3
Tema:
Fuglekasse.
Stikkord:
- Lære ved å gjere.
- Sage opp alle delane til fuglekassa.
- Bruke tommestokk, blyant, vinkel og handsag.
Arbeidsform og gjennomføring:
- Bruke spikar til å feste saman veggane og botnen i fuglekassa.
- Bruke kloss på undersida av loket, slik at det blir liggjande laust på.
Problemstillinger:
- Finne ut kva slag fuglar som fuglekassa skal lagast for, med tanke på holet som skal borast på framsida.
- Bruke spikar som passar til bordtjukkleiken.
- Leggje loket på kassa, for å finne ut kvar klossen skal vere på undersida. Dette for å sleppe å spikre loket på.
- Bore hol og setje i ein pinne, litt under holet.
3. samling
TmL: 3
TuL: 2
Tema:
Skjerefjøl.
Stikkord:
- Lære ved å gjere.
- Finne passe tjukt bord.
- Bruke tommestokk, vinkel, blyant, handsag, svipenn m.m.
Arbeidsform og gjennomføring:
- Finne ut kor lang skjerefjøla skal vere og sage ho.
- Høvle og pusse.
- Bore hol med ein bor.
- Svi motiv med svipenn.
Problemstillinger:
- Finne ut kva slag form fjøla skal ha. Skal ho rundast av i eine enden eller skal det teiknast motiv på som må skjerast ut på bandsaga?
- Bruke høvel og høvle båe sidene.
- Pusse sidene med pussepapir og runde av på dei skarpe kantane.
- Måle og finne ut kvar holet til å hengje ho opp etter skal vere.
- Bruke svipenn og skrive initialane sine og årstal. Event. lage motiv eller skrive noko.
- Smørje fjøla godt inn med matolje.
4. samling
TmL: 3
TuL: 2
Tema:
Gjere ferdig fuglekassa og skjerefjøla.
Stikkord:
- Siste finpuss på fuglekassa.
- Måle / beise fuglekassa.
- Siste finpuss på skjerefjøla.
- Setje skjerefjøla inn med matolje.
Arbeidsform og gjennomføring:
- Vise fram og lage utstilling for kvarandre.
Problemstillinger:
- Kva var greit å gjere?
- Kva var utfordrande med desse oppgåvene?
- Finne ut kor stor opning som skal til, for dei ulike fuglane
Læringsressurser (utstyr, bøker, filmer, lenker etc.)
-
Organisering og arbeidsmåter
Se innhold
Krav til lærer/instruktør
Lærar i trearbeid, for å kunne bruke dei ulike elektriske sagene / utstyr, i ein sløydsal.
Studieplanen kan knyttes opp mot følgende mål i voksenopplæringsloven
- Å styrke kulturelt mangfold og bevare kulturarven gjennom læring.