529 Arrangementgjennomføring
Læringsmål
Lære å planlegge, gjennomføre og evaluere arrangementer
Målgruppe og ev. krav til forkunnskaper
Barn, undom og voksne. Ingen forkunnskaper nødvendig
Innhold
Planlegging
- Budsjettering og økonomi (oversikt over utgifter og inntekter, innkjøp, prissetting, tilskudd/sponsor mm)
- Avtaler ol (leie, booking, utstyr, dugnadshjelp/vaktlister, ansvar- og arbeidsfordeling mm)
- Markedsføring (plakater, annonser, sosiale media, omtaler mm)
- HMS og sikkerhet (førstehjelp, vakter, beredskapsplan, ROS-analyse)
- Tilrettelegging og tilrettelegging (vurdere ulike behov osv)
Gjennomføring
- Gjennomføre arrangementet i hht plan (praktisk arbeid, samarbeid, problemløsninger underveis mm)
- Opprydding (rydding, vasking, tilbakelevering av utstyr/varer mm)
Etterarbeid
- Evaluering og oppsummering
- Erfaringsdeling
- Rapport (f.eks til tilskuddsgivere, andre arrangører m.fl)
- Regnskap (overskudd/underskudd, bruk/dekning)
Læringsressurser (utstyr, bøker, filmer, lenker etc.)
Diverse dataprogrammer
Muntlig og skriftlig informasjon/materiell fra tidligere/lignende arrangementer
Organisering og arbeidsmåter
Timer med kursholder/ansvarlig, arbeidsgrupper/komiteer, diskusjoner og praktisk arbeid.
Utfyllende opplysninger
Studieplanen kan brukes av alle og er ikke knyttet til ett spesielt arrangement.
Studieplanen kan knyttes opp mot følgende mål i voksenopplæringsloven
- Å styrke kulturelt mangfold og bevare kulturarven gjennom læring.
- Å bidra til å vedlikeholde og styrke demokratiet og legge grunnlag for bærekraftig utvikling ved å engasjere og utvikle aktive medborgere.
- Å bekjempe utenforskap og bidra til inkludering.