529 Arrangementgjennomføring

Godkjent for 8–100 timer  |  minst 4 deltakere  |  inntil 50 % elektronisk kommunikasjon

Læringsmål

Lære å planlegge, gjennomføre og evaluere arrangementer

Målgruppe og ev. krav til forkunnskaper

Barn, undom og voksne. Ingen forkunnskaper nødvendig

Innhold

Planlegging

  • Budsjettering og økonomi (oversikt over utgifter og inntekter, innkjøp, prissetting, tilskudd/sponsor mm)
  • Avtaler ol (leie, booking, utstyr, dugnadshjelp/vaktlister, ansvar- og arbeidsfordeling mm)
  • Markedsføring (plakater, annonser, sosiale media, omtaler mm)
  • HMS og sikkerhet (førstehjelp, vakter, beredskapsplan, ROS-analyse)
  • Tilrettelegging og tilrettelegging (vurdere ulike behov osv)

Gjennomføring

  • Gjennomføre arrangementet i hht plan (praktisk arbeid, samarbeid, problemløsninger underveis mm)
  • Opprydding (rydding, vasking, tilbakelevering av utstyr/varer mm)

Etterarbeid

  • Evaluering og oppsummering 
  • Erfaringsdeling
  • Rapport (f.eks til tilskuddsgivere, andre arrangører m.fl)
  • Regnskap (overskudd/underskudd, bruk/dekning)

Læringsressurser (utstyr, bøker, filmer, lenker etc.)

Diverse dataprogrammer

Muntlig og skriftlig informasjon/materiell fra tidligere/lignende arrangementer

Organisering og arbeidsmåter

Timer med kursholder/ansvarlig, arbeidsgrupper/komiteer, diskusjoner og praktisk arbeid.

Utfyllende opplysninger

Studieplanen kan brukes av alle og er ikke knyttet til ett spesielt arrangement.

Studieplanen kan knyttes opp mot følgende mål i voksenopplæringsloven

  • Å styrke kulturelt mangfold og bevare kulturarven gjennom læring.
  • Å bidra til å vedlikeholde og styrke demokratiet og legge grunnlag for bærekraftig utvikling ved å engasjere og utvikle aktive medborgere.
  • Å bekjempe utenforskap og bidra til inkludering.