8838 Med pinnar og garn
Læringsmål
Å halde i hevd handarbeidstradisjonar, og å oppdage gleda av å lage eigne bruksgjenstandar.
Målgruppe og ev. krav til forkunnskaper
Ungdom 12-18 år
Innhold
1. samling
TuL: 3
Tema:
Planlegging
Stikkord:
- Kva vil vi oppnå med arbeidet i ringen og korleis skal vi leggje det opp?
- Tid og stad for møta. (Det er lurt å merke av alle møta på kalenderen, så kan de lettare unngå møtekollisjonar)
- Kven kan vi samarbeide med eller få hjelp av?
- Innmelding av ringen til Studieforbundet natur og miljø (dersom dette ikkje er gjort tidlegare).
- Prosjektheftet og krav til prosjektet
- Avtale og plan (korleis og kvifor?)
- Tenk over og snakk om kva som bør stå i avtalar, arbeidsplanar og budsjett.
- Skriv ned stikkord på kladd og gjer ferdig desse sidene heime til neste møte.
- Drøft kva for klubbaktivitetar de vil gjennomføre i samband med 4H-prosjektet.
- Sett opp ein plan over kven som skal gjere kva, når og kvar de skal gjennomføre aktivitetane.
- Planlegg kva de skal kjøpe inn av materialar og utstyr før neste møte.
Arbeidsform:
Samtale og diskusjon
2. samling
TuL: 3
Tema:
Materiellære
Stikkord:
- Sjå på materialane som de har kjøpt inn og finn ut av merkelappen kva dei er laga av, korleis dei kan brukast og stellast.
- Er det ull, bomull, syntetisk eller blandingsgarn?
- Er det store skilnader i pris og kvalitet?
- Kva passar dei ulike garntypane best til?
- Start med eit av produkta de skal lage og arbeid vidare heime.
Arbeidsform:
Samtale og praktisk øving
3. samling
TuL: 3
Tema:
Strikke/heklefastheit
Stikkord:
- Prøv kor fast de strikkar/heklar og samanlikne med det som står i oppskrifta eller på garnmerkelappen.
- Prøv dykk fram med andre pinnar/heklenåler til det stemmer.
- Ta mål av kvarandre og finn ut storleiken dersom de skal lage klesplagg.
- Rekne ut kor mange masker de må leggje opp.
Arbeidsform:
Samtale og praktisk øving
4. samling
TuL: 3
Tema:
Fargar
Stikkord:
- Fargar.
- Prøv å setje saman fleire fargar.
- Kvifor er nokre fargekombinasjonar betre å sjå på enn andre?
- Snakk om "smak og behag" og motar i fargesamanheng.
- Lag strikke-/hekleprøver med to eller fleire fargar.
- Finn ut kva for fargekombinasjonar de vil bruke i dei fleirfarga arbeida.
Arbeidsform:
Samtale og praktisk øving
5. samling
TuL: 3
Tema:
Mønster
Stikkord:
- Mønster.
- Gå ut frå dei fargane de vil bruke i det fleirfarga arbeidet.
- Lag ei skisse av plagget/tingen og set på fargar.
- Prøv å overføre mønsteret til rutepapir (1 rute = 1 m).
- Hugs at det ikkje må vere lange, lause trådar på vranga.
- De kan også lage mønster berre ved å kombinere ulike typar masker, fellingar og aukingar.
- Prøv dykk på å lage eigne kombinasjonar.
Arbeidsform:
Samtale og praktisk øving
6. samling
TuL: 3
Tema:
Montering og snorar og duskar
Stikkord:
- Montering av strikke- og hekleplagg.
- Finn ut korleis dei einskilde delane skal syast/maskast saman på beste måte.
- Snorer og duskar.
- Lag prøver.
Arbeidsform:
Samtale og praktisk øving
7. samling
TuL: 3
Tema:
Vask og stell. Oppsummering
Stikkord:
- Vask og stell av produkt som er bunde.
- Korleis gjer vi dette på beste måte?
- Krymping, toving, over-farging og ufasong kan verte resultat av feil handsaming.
- Oppsummering av arbeidet i ringen.
Arbeidsform:
Samtale og praktisk øving
Læringsressurser (utstyr, bøker, filmer, lenker etc.)
For deltakerne:
- 4H-prosjektet "Med pinnar og garn" Strikking.
- Gammel teknikk i ny design (Gyldendahl)
- Hekling. Gammel teknikk i ny design (Gyldendahl)
Organisering og arbeidsmåter
Se innhold
Utfyllende opplysninger
Studieringen er tenkt brukt saman med 4H-prosjektet "Med pinnar og garn".